Ekonomi

Her 10 kişiden 7’si taze meyve ve sebzelerin pazarlarda olduğunu düşünüyor

Pazar tezgahlarından online sipariş verilmesini sağlayan taşınabilir uygulama Pazardan, 2022 Kullanıcı Davranış Araştırması’nı yayımladı. Araştırmaya göre, her 10 kişiden 7’si en taze meyve ve sebzelerin semt pazarlarında bulunduğunu düşünürken, yüzde 71’i ise sırf hazır besin eserlerini değil, semt pazarlarındaki meyve ve zerzevat alışverişlerini de çevrimiçi uygulamalar aracılığıyla yapabilmek istiyor.

Pandeminin akabinde giderek yaygınlaşan sağlıklı ömür trendi, tüketicileri besin alışverişlerinde taze zerzevat ve meyveye yönlendiriyor. Geliştirdiği uygulamayla birlikte pazar tezgahlarındaki taze eserleri alarak direkt tüketiciye teslim eden Pazardan ise geçtiğimiz günlerde yayınladığı ve İstanbul’da 200 kadın tüketiciyle gerçekleştirdiği 2022 Tutum ve Davranış Araştırması’nda tüketicilerin besin alışverişlerindeki değişen alışkanlıklarına ve tercih kriterlerine ışık tutuyor. Farklı yaş, meslek ve eğitim kümelerinden şahısların katıldığı araştırmada tüketicilerin alışverişlerini en çok nerelerden yaptıkları ve çevrimiçi alışveriş kanallarına ait görüşleri de ele alınırken, buradan yola çıkarak meyve ve zerzevat alışverişlerinde gelecek periyotta benimsenebilecek davranış modellerinin de izi sürülüyor.

HER 10 ŞAHISTAN 7’Sİ EN TAZE MEYVE VE SEBZELERİN SEMT PAZARLARINDA BULUNDUĞU DÜŞÜNÜYOR

Araştırmada katılımcılara hangi sıklıkla meyve ve sebze tükettikleri sorulduğunda kişilerin yüzde 54’ü bu soruya her gün yanıtını verirken, yüzde 23’ü de haftada 4 ila 5 kez şeklinde yanıtlıyor. Son 3 yılda meyve ve sebze tüketimini artırdığını belirterek yüzde 18’lik bir hisseye sahip olan şahıslar de bu artışın sağlıklı bir hayat dileğinden kaynaklandığını söylüyor. İştirakçilerin %40’ı meyve ve sebze alışverişinde fiyat avantajını ikinci planda tuttuğunu öne sürüyor ve alışverişlerinde en önemli kriterin ‘tazelik’ olduğunu aktarıyor. Pazardan’dan edinilen bilgilerden hareketle bu noktada 10 şahıstan 7’si en taze meyve ve sebzelerin üreticiden yola çıkarak doğrudan tüketiciye ulaştırıldığı yerler olan semt pazarlarından satın alınabileceğini bildirirken, alışverişlerini bu tezgahlardan yapıyor.

KATILIMCILARIN YÜZDE 71’İ MEYVE VE ZERZEVAT ALIŞVERİŞLERİNİ DE ÇEVRİMİÇİ YAPMAK İSTİYOR

Pazardan tüketici alışkanlıklarını incelediği araştırmada, dijitalleşmenin bu davranışlar üstündeki tesirine de mercek tutuyor. Buna nazaran tüketicilerin 3’te ikisi alışverişlerini artık çevrimiçi kanallar aracılığıyla gerçekleştiriyor. Alışverişlerin çevrimiçi uygulamalara kaymasının nedenlerinin ilk sırasında ise bu uygulamaların zaman tasarrufu yaratması yer alırken, sıralamayı bu uygulama ya da platformların indirim veya kampanyalar oluşturmaları takip ediyor. Açıklanan verilere göre tüketicilerin yüzde 71’i de sırf hazır besin eserleri değil, semt pazarlarındaki meyve ve zerzevat alışverişlerini de artık çevrimiçi uygulamalar aracılığıyla yapabilmek istiyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kaliteli, türbanlı Bağcılar eskort kızlar
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Telsiz Escort
Zafer Escort
Mehmet Akif Escort
Çatalca Escort
Piyalepaşa Escort
Cumhuriyet Escort
Ömerli Escort
Sultaniye Escort
Mareşal Fevzi Çakmak Escort
Şehremini Escort
Adnan Kahveci Escort
Yazımanayır Escort
Çeltik Escort
Fatih Escort
Ergenekon Escort
Eyüpsultan Escort
Rumelihisarı Escort
Yolçatı Escort
Çayırbaşı Escort
Yenişehir Escort
Terazidere Escort
Deliklikaya Escort
Kadıköy Escort
Yeşilköy Escort
Hüseyinağa Escort
Çakmak Escort
Kazım Karabekir Escort
Mehmet Akif Escort
Saraç İshak Escort
Oruçoğlu Escort
Kızılcaali Escort
Yayla Escort
Altınşehir Escort
19 Mayıs Escort
Fatih Escort
Kabakça Escort
Aziz Mahmut Hüdayi Escort
Katip Kasım Escort
Ekinoba Escort
İnceğiz Escort
Kayışdağı Escort
Kemalpaşa Escort
Bahşayiş Escort
Firuzköy Escort