Teknoloji

Küçük Bir Pizza Dükkânının Küresel Bir İmparatorluğa Dönüşümü: Domino’s Pizza’nın Etkileyici Başarı Hikâyesi

Domino’s Pizza’nın yenilikçilik ve kararlılıkla dolu hikâyesi 1960 yılında Michigan’da küçük bir pizza dükkânında başlıyor.

İlerleyen yıllarda küresel bir dev hâline gelecek olan Domino’s Pizza’nın temelleri, Tom Monaghan ve kardeşi James’in “DomiNick’s” isimli bir dükkânı satın almasıyla atılıyor.

5 yıl içinde 12 şube açıyorlar ancak kardeşlerin görüşleri birbirlerinden oldukça farklı olduğundan sorunlar baş gösteriyor!

Açtıkları üçüncü şubeden sonra “Domino’s Pizza” markası kuruluyor. Logodaki üç noktaysa o dönemde sahip oldukları üç şubeyi simgeliyordu.

Aslında ilk yıllarda işler hiç de kolay olmuyor! Çünkü Tom işleri büyüterek ülke çapında şubeleşmek isterken, James küçük ve lokal bir restoran olarak kalmayı istiyor.

Bu anlaşmazlıklar sonucunda, Tom ve James Monaghan her ne kadar bu yola beraber çıksa da James bir süre sonra ayrılıyor.

Kardeşi James’in hisselerini devralmak zorunda kalan Tom büyük bir borcun altına girerek restoranı ayakta tutmaya çalışıyor.

Hızlı ve sıcak teslimatın önemi Tom Monaghan’ın dikkatini çekiyor ve o dönem eve teslimat yapan ilk pizza restoranlarından biri oluyor.

Monaghan yenilikçi bir yaklaşımla büyümeye kararlıydı. Bu sebeple rakiplerinden farklılaşmak hem eve sipariş hizmetini geliştirdi hem de bunu hızlı ve sıcak teslimata odaklanarak yaptı.

Monaghan’ın vizyoner yaklaşımı sayesinde 1970’lerde Domino’s Pizza yeni şubeler için franchise vererek hızla büyümeye devam ediyor.

1973 yılındaysa Dominos’u Domino’s yapan o kampanya ortaya çıkıyor. “30 dk içinde gelmezse pizzanız ücretsiz!” kampanyası!

Monaghan’ın liderliğinde Domino’s döneminin çok ilerisinde inovasyonlar yapıyor.

Eve servis, sipariş takibi, yarım saat içinde gelmezse ücretsiz pizza kampanyası gibi vizyoner hamleler Domino’s Pizzayı başarıya götürüyor.

Monaghan 1998 yılında emekliye ayrılarak Domino’s Pizza’yı Bain Capital’a devrediyor.

Tom Monaghan’ın ardından Domino’s Pizza yenilikçi vizyonundan ödün vermiyor ve küresel bir dev hâline geliyor.

2000 yılında biraz problemler yaşansa da Domino’s Pizza tariflerden tutun da dağıtım ağına kadar uzanan kapsamlı bir değişim ve iyileştirme sürecine girerek bu durumu toparlıyor.

Günümüzdeyse dijital teknolojiler başta olmak üzere çeşitli alanlara yatırım yaparak hizmetlerini daha iyi hâle getirmeyi amaç edindikleri görülüyor.

Yani Domino’s Pizza, Monaghan’ın vizyonunu yaşatmaya devam ederek sektöründe yenilikçi bir marka olduğu imajını kaybetmeden günümüzde de aynı yaklaşımla faaliyetlerine devam ediyor.

Kaynak: Medium, Dominos

Şirketlerin başarı hikâyeleriyle ilgili ilginizi çekebilecek diğer içeriklerimiz:

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kaliteli, türbanlı Bağcılar eskort kızlar
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Telsiz Escort
Zafer Escort
Mehmet Akif Escort
Çatalca Escort
Piyalepaşa Escort
Cumhuriyet Escort
Ömerli Escort
Sultaniye Escort
Mareşal Fevzi Çakmak Escort
Şehremini Escort
Adnan Kahveci Escort
Yazımanayır Escort
Çeltik Escort
Fatih Escort
Ergenekon Escort
Eyüpsultan Escort
Rumelihisarı Escort
Yolçatı Escort
Çayırbaşı Escort
Yenişehir Escort
Terazidere Escort
Deliklikaya Escort
Kadıköy Escort
Yeşilköy Escort
Hüseyinağa Escort
Çakmak Escort
Kazım Karabekir Escort
Mehmet Akif Escort
Saraç İshak Escort
Oruçoğlu Escort
Kızılcaali Escort
Yayla Escort
Altınşehir Escort
19 Mayıs Escort
Fatih Escort
Kabakça Escort
Aziz Mahmut Hüdayi Escort
Katip Kasım Escort
Ekinoba Escort
İnceğiz Escort
Kayışdağı Escort
Kemalpaşa Escort
Bahşayiş Escort
Firuzköy Escort